آشنایی با تجهیزات پزشکی

دستگاه زردی نوزاد

دستگاه زردی نوزاد

دستگاه زردی نوزاد

دستگاه زردی نوزاد

برخی از نوزادان بعد از تولد نیاز به استفاده از دستگاه زردی نوزاد دارند در این مقاله ایتدا شما را با زردی نوزادو علل و عوامل آن آشنا می کنیم و سپس به طرز کار دستگاه  می پردازیم

زردی نوزاد چیست؟

زردی نوزادی یکی از شایع ترین مشکلات نوزادان است. .زردی نوزاد متولد شده زردی پوست و چشم کودک است. زردی نوزاد تازه متولد شده بسیار شایع است و می تواند هنگامی اتفاق بیفتد که نوزادان دارای بیلی روبین زیاد باشند ، یک رنگدانه زرد که در هنگام شکسته شدن سلول های قرمز خون ایجاد می شود.

در نوزادان و بزرگسالان مسن ، کبد، بیلی روبین را پردازش می کند و سپس آن را از طریق روده عبور می دهد. با این حال ، کبد هنوز در حال رشد یک نوزاد ممکن است به اندازه کافی برای از بین بردن بیلی روبین بالغ نباشد.

خبر خوب این است که در بیشتر موارد ، زردی نوزاد به خودی خود از بین می رود که کبد کودک رشد می کند و با شروع تغذیه کودک ، این امر به عبور بیلی روبین از بدن کمک می کند.

در بیشتر موارد ، زردی در عرض ۲ تا ۳ هفته از بین می رود. زردی که بیش از ۳ هفته ادامه یابد ممکن است نشانه بیماری زمینه ای باشد.

علاوه بر این ، مقادیر بالای بیلی روبین می تواند کودک را در معرض ناشنوایی ، فلج مغزی یا سایر اشکال آسیب مغزی قرار دهد.

دستگاه زردی نوزاد

چه عواملی باعث زردی نوزادان می شود؟
نوزادان در معرض خطر زردی عبارتند از:

نوزادان نارس (نوزادانی که قبل از حاملگی ۳۷ هفته متولد می شوند)
کودکانی که به اندازه کافی شیر مادر دریافت نمی کنند ، یا بخاطر اینکه تغذیه سختی دارند
کودکانی که گروه خونی آنها با گروه خونی مادرشان سازگار نیست
کودکی که گروه خونی آن با مادرشان سازگار نیست ، می تواند پادتن هایی تولید کند که می تواند گلبول های قرمز خون آنها را از بین ببرد و باعث افزایش ناگهانی سطح بیلی روبین شود.

سایر دلایل زردی نوزادان شامل موارد زیر است:

کبودی هنگام بدو تولد یا خونریزی داخلی دیگر
مشکلات کبدی
عفونت
کمبود آنزیم
ناهنجاری در گلبول های قرمز

مکانیزم دستگاه

فوتوتراپی وسیع ترین روش درمانی برای کاهش غلظت بیلی روبین در نوزادان است دستگاه زردی نوزاد یا فتوتراپی باعث تغییر بیلی ‌روبین به ترکیباتی که از طریق ادرار و مدفوع دفع می‌شوند می‌شود. نور با طول موج مخصوص می‌تواند بیلی ‌روبین را به دو مؤلفه به نام‌های لیمیروبین و فوتوبیلیروبین تجزیه می‌کند. این دو ماده شیمیایی ایزومرهای بیلی‌روبین می باشند در حقیقت یعنی که از اتم‌های مشابه ساخته شده‌اند اما ساختار آنها متفاوت است. این طول موج‌ها در لامپ‌های فلورسنت نیز ساخته می‌شوند. وقتی که این نورها در پوست نفوذ می‌کنند باعث می‌شوند که بیلی ‌روبین به ایزومرها تجزیه شده و بدون این که وارد کبد شود از بدن دفع شود.

خرید و اجاره دستگاه زردی نوزاد نوین درمان

خطرات فوتوتراپی چیست؟

یک عارضه نادر (سندرم کودک برنز) در برخی از نوزادان مبتلا به زردی کلستاتیک هنگام درمان با فتوتراپی مشاهده می شود. با قرار گرفتن در معرض لامپهای فتوتراپی ،  در رنگ پوست ، ادرار نوزاد تغییر رنگی تیره و قهوه ای ایجاد می شود. اگرچه علت دقیق آن مشخص نشده است ، اما تصور می شود در اثر  تجمع پورفیرین ها و سایر متابولیت ها باشد.

آیا دستگاه زردی نوزاد خطری برای مراقبین ایجاد می کند؟

نه ، اگرچه ممکن است برخی از افرادی که مدت طولانی در اطراف چراغهای آبی هستند ، احساس تهوع کنند. اما خطری ندارد

معمولاً چه مدت زمان نیاز به فتوتراپی است؟

هیچ دستورالعمل خاصی برای زمان قطع فتوتراپی وجود ندارد. شواهد همولیز و سن شیرخوار بر مدت زمان تأثیر می گذارد. در بعضی موارد ، فقط ۲۴ ساعت یا کمتر به فوتوتراپی نیاز خواهد بود ، در بعضی موارد ممکن است ۵ تا ۷ روز به آن نیاز داشته باشد. بطور کلی میزان بیلی روبین نوزاد باید قبل از خاموش شدن چراغ ها کاهش چشمگیری نشان دهد.

محصولات دیگر :

اکسیژن ساز

کپسول اکسیزن

تخت بیمارستانی

دستگاه زردی نوزاد

پالس اکسیمتر

ویلچر ارتوپدی

ونتیلاتور

بای پپ

پالس مانیتورینگ

نبولایزر

تجهیزات icu-ccu

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دربارۀ شرکت نوین درمان:

شرکت نوین درمان  بعنوان یک مرکز تخصصی در زمینه مشاوره، فروش و اجاره کالاهای سلامت، تجهیزات پزشکی، بیمارستانی در ایران و همچنین مجری تمامی خدمات پزشکی و مراقبتی فعالیت می کند. فروشگاه اینترنتی این مرکز با هدف معرفی تخصصی، مشاوره و فروش اقلام پزشکی و سلامت تأسیس گردید. در نوین درمان سعی کرده ایم ارتباط مستقیم بین وارد کننده ، تولید کننده و خریدار را برقرار نماییم تا از پرداخت هزینه های اضافی توسط مشتریان در سراسر کشور جلوگیری شود. کالاها در گروه های مختلف با برندهای متفاوت آورده شده و تلاش ما بر این بوده تا کامل ترین توضیحات و جزییات هر کالا به صورت واضح اعلام گردد تا برای مشتریان و بازدید کنندگان گرامی امکان مقایسه و تصمیم گیری در مورد خرید آسان تر باشد.

بیشتر بخوانید…

چرا مشتریان از خدمات شرکت نوین درمان خرید می کنند؟

کالایی که دریافت می کنید، با آنچه در سایت می بینید و در مشخصات کالا می خوانید، کاملا یکسان می باشد.
می توانید در کمترین زمان ممکن، معتبرترین و بهترین برند کالاهای موجود را با جزییات کامل ببینید و فقط با چند کلیک یا یک تماس تلفنی کالای خود را درب منزل دریافت نمایید.
در نوین درمان کلیه کالاها اورجینال بوده و دارای گارانتی اصلی و ذکر شده در شناسنامه کالا می باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل پس از خرید ، واحد خدمات پس از فروش آماده پاسخ گویی و برطرف کردن مشکل شما عزیزان در سراسر کشور می باشد.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare